Czy regionalna nazwa pomaga w biznesie?

Górnośląskie Towarzystwo Finansowe GTF Sp. z o.o. znany broker na polskim rynku kredytowym, „zawdzięcza” swoją nazwę lokalizacji swojej siedziby, która znajduje się w Tychach.

Firma działa na terenie całego kraju, współpracuje obecnie z ponad 1.500 agencji pośrednictwa kredytowego rozlokowanych od Szczecina po Przemyśl. Oczywiście najwięcej placówek współpracujących z GTF znajduje się na Śląsku, ale chyba tylko dlatego, że w tym regionie jest największe zagęszczenie ludności. Czy regionalność nazwy pomaga?

Wybór idealnej nazwy dla firmy to trudna decyzja
- mówi Paweł Kosmala, prezes zarządu spółki GTF. - Jak wiemy, tworze­nie ide­al­nej nazwy jest mieszanką fone­tyki, ling­wistyki, psy­chologii oraz strate­gii mar­ketingowej. Dobra nazwa firmy wysyła do klientów tej firmy wyraźne syg­nały — przy­wołuje emo­cje i sko­jarzenia, które czę­sto mają wpływ na ich decy­zję. Choć reguły i zasady two­rze­nia nazwy są skom­p­likowane, warto spró­bo­wać wykre­ować ją samemu. Tak też uczyniliśmy w przypadku naszej firmy. Dzisiaj, po dziesięciu latach działalności spółki, możemy stwierdzić, że był to pomysł bardzo dobry. Skojarzenie nazwy z regionem nie przeszkadza w relacjach poza Śląskiem, a istotnie pomaga w biznesie z lokalnymi partnerami. Ponadto słowo „górnośląski” kojarzone jest pozytywnie - nawiązuje do takich cech mieszkających tu ludzi, jak pracowitość, uczciwość, szacunek dla tradycji i historii.

Czy regionalność w nazwie pomaga? Temat jak zwykle dyskusyjny. GTF to firma działająca na rynku finansowym i jeśli szukalibyśmy jakichś analogii to niechybnie w pierwszej kolejności nasuwają się nazwy potentatów, do których należą ING Bank Śląski czy Bank Zachodni WBK (Wielkopolski Bank Kredytowy). W przypadku tych firm nawiązanie do regionalnych nazw pozostało, a decyzje odnośnie nazwy, podejmowane w korporacjach, potężnych firmach są dogłębnie przemyślane, gruntownie analizowane przez specjalistyczne i uznane firmy marketingowe. Posądzanie decydentów o lokalny sentymentalizm byłoby naiwnością.

Autor: Paweł Kosmala, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Finansowego GTF Sp. z o.o.
Eksport do PDFEksport do HTML    Data dodania: 2013-11-21 (Ostatnia zmiana: 2013-11-21)
Szukaj firm windykacyjnych
Nazwa firmy:
Kwota windykacji:
Obszar geograficzny:

Kalkulatory

Kwota:



Okres "od":


Okres "do":




Wybrane wpisy z bazy firm
Windykacja za odsetki, skup niezapłaconych faktur i not odsetkowych, wywiad gospodarczy, kompleksowa obsługa prawna, monitoring płatności, pieczęć prewencyjna, restrukturyzacja zobowiązań.

Zasięg działania: Polska
NOVO Finance to pośrednik kredytowy z Siedlec, który pomaga w wyborze najlepszego kredytu hipotecznego, formalnościach i analizie umowy, zapewniając pełne wsparcie na każdym etapie procesu.

Zasięg działania: województwo mazowieckie